Не се примирявай с посредствени решения! Ние от AR Commerce предлагаме висококачествени плотове, които съчетават здравина, стил и неподвластна на времето елегантност.
Разгледай нашите продукти и открий идеалния плот за твоята кухня или баня!
Маркетинговият свят постоянно се променя, което означава, че стратегията при позиционирането на рекламни билбордове през 2025 година също ще изисква различен подход.
За да си сигурен, че този вид външна реклама работи за теб 24/7, има няколко аспекта, на които към днешна задължително трябва да обърнеш специално внимание.
В днешната статия на „Проектанти“ ще разгледаме в детайли:
📢 Кои видове билборд реклама е удачно да се използват в града
📢 От какво зависи крайната цена
📢 Защо сезонността и изработката са от значение при този вид рекламни съоръжения
Преди да стартираш следващата кампания, разбери…
Използването на различни видове билбордове си остава един от най-успешните способи за външна реклама и през 2025 година. Причината е, че съоръженията са не само визуално атрактивни за аудиторията, но и видими от разстояние.
При този маркетинг подход степента на задържане на вниманието е относително висока.
Това означава, че привличането на клиенти е в пъти по-лесно, отколкото с друг тип рекламни материали като брошура или плакат например.
От друга страна, някои билбордове са динамични.
Смяната на визуалните елементи веднага ангажира обикновения минувач и така шансовете той да се възползва от рекламирания продукт или услуга автоматично се увеличават.
Когато говорим на различните видове рекламни съоръжения, най-напред трябва да сме наясно с някои техни специфики.
Започваме със златният стандарт в билборд рекламата, а именно типът „Пиза“.
Това е среден формат за външна реклама с размери 4х3 метра, който можеш да видиш навсякъде (както в града, така и покрай високоскоростните пътища).
За този вид билбордове са характерни стратегическото позициониране, гъвкавостта на посланието (перфектен е както за имиджова кампания, така и за промоционална акция) и сравнително достъпната цена.
Ако си преценил, че маркетинговата ти стратегия изисква реклама, която трябва да се вижда от много хора постоянно, то т.нар. мегабордове са най-доброто решение.
Причината е, че те са с по-внушителни размери (8х3, 8х4 и дори 12х5), които предполагат по-бързо и ефективно въздействие при движение с висока скорост (а шофьори по магистралите има денонощно).
Обикновено бизнесите, които най-често използват мегабордове днес, рекламират застрахователни услуги, ресторанти, големи събития, автомобили и други.
В случай че искаш да увеличиш видимостта на бранда си в града и имаш точно определена таргет група, тогава рекламни билбордове тип „скролер“ и тези с LED дисплеи са страхотни за целта.
Първият вид най-често е с обща площ 9 кв. м (по-малки са от типа „Пиза“), а вторият няма унифициран размер. Това, което ги прави идеални за точно определена аудитория е, че позволяват персонализация.
Скролерите са създадени, за да показват няколко различни визии на ротационен принцип.
Така имаш възможност да представиш различни продукти, оферти или послания в рамките на един и същи рекламен обект.
Това е удобен вариант за бизнеси с по-широка гама стоки или услуги, които искат да обхванат различни потребителски нужди.
LED дисплеите, от друга страна, предлагат абсолютна свобода. Можеш да сменяш съдържанието в реално време, да използваш анимации, видео или интерактивни елементи.
Благодарение на тях ще привлечеш и задържиш вниманието много по-лесно, особено в динамична среда, каквато е градската днес.
Ако има 1 нещо, което е сигурно опре ли до цена за наем на билборд, то е, че тя варира в големи граници.
За да придобиеш по-ясна представа как се определя ценообразуването, трябва да вземеш предвид следните аспекти:
📍Локацията – Това е най-същественият фактор. Билбордове, разположени в централни градски части, по натоварени булеварди или на входно-изходните артерии на града със сигурност ще струват повече в сравнение със съоръженията на някоя безизвестна улица.
Колкото по-голям е потенциалът рекламата ти да бъде видяна, толкова по-висока ще е крайната цена.
📐Видът и размера на билборда – Стандартният формат „Пиза“ обикновено е по-достъпен, докато мегабордове и LED екрани са по-скъпи заради мащаба и технологиите, които използват.
⌛Продължителност на рекламата– В тази индустрия по-дългосрочните договори често вървят с отстъпки. Ако планираш кампания за няколко месеца, е възможно да договориш по-добра цена в сравнение с краткосрочно наемане.
🎅Сезонност – В определени периоди търсенето е по-голямо, което може да окаже влияние върху крайната цена.
Например около големи празници, по време на летния сезон или в началото на учебната година хората са по-склонни да купуват, което често означава по-високи цени за реклама.
🔨Изработка и монтаж на визията – Като изключим задължителният наем, трябва да помислиш и за разходите за печат на винила, изготвянето на дизайна, както и монтажа.
Изключение правят LED дисплеите, тъй като при тях не се изисква физически печат.
Обикновено резултати се забелязват още в първите седмици, но за реална оценка на ефекта е добре кампанията да продължи поне от 1 до 3 месеца. Така посланието достига до по-голяма част от аудиторията.
То трябва да е кратко, ясно и лесно разбираемо за 2–3 секунди. Използвай до 7 думи, силен визуален елемент и един основен акцент (продукт, промоция или услуга).
Подходящи са и за малки бизнеси. Местните компании често използват билбордове, за да привлекат клиенти от района (например ресторанти, фитнеси или новооткрити магазини).
Добра практика е да се сменя на всеки 2 месеца. Така поддържаш интереса и предотвратяваш т.нар „рекламна слепота“ (когато хората свикнат с едно и също послание и престанат да го забелязват).
Мислиш ли, че знаеш ВСИЧКО за проектирането?
Научи ТЪНКОСТИТЕ на професията от нашето НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО ръководство!
Добре дошъл в нашето семейство!
Достъп до наръчника ще откриеш на изпратения от теб имейл!