Влез в акаунта си

Kакво е счетоводен софтуер

Счетоводният софтуер управлява и записва ежедневните финансови транзакции на организацията, включително управлението на дълготрайни активи, управлението на разходите, управлението на приходите, вземанията, задълженията, счетоводството на подгрупи, както и отчитането и анализите.

Пълната счетоводна система следи активите, пасивите, приходите и разходите на организацията. След това тези транзакции попълват главната книга в реално време, като осигуряват на финансовите директори, ковчежниците и контрольорите незабавен достъп до точни финансови данни в реално време. Тя също така позволява на собствениците на P&L да имат видимост за техните резултати на оперативно ниво.

Систематичното записване на тези финансови транзакции позволява изготвянето на тримесечни и годишни финансови отчети, включително баланси, отчети за доходите, отчети за паричните потоци и отчети за собствения капитал. Счетоводният софтуер е ключов компонент на системата за планиране на ресурсите на предприятието (ERP).

ERP системите обединяват основни бизнес функции, като счетоводство, финансово планиране и анализ (FP&A), верига на доставките, управление на запасите и снабдяване.

Тези приложения са естествено интегрирани с общ потребителски интерфейс и модел на данните, което елиминира необходимостта от преминаване между системите или интегриране на изолирани данни за управление на различни аспекти на вашия бизнес.

Предимства на счетоводния софтуер

Счетоводният софтуер е от решаващо значение за подпомагането на организациите да управляват ежедневните си бизнес процеси. Той позволява на бизнес лидерите да държат пръста си върху пулса на финансовото състояние на компанията.

Главна книга (ГК) и подкнига

Съвременният счетоводен софтуер е проектиран така, че да позволява както записите в дневника, така и автоматизираните записи в подкнигата автоматично да попълват главната книга, което позволява на финансовите директори и контрольорите да имат поглед върху финансовите си данни в реално време.онлайн счетоводител

Задължения (ЗС) и вземания (ВС)

Цялостното софтуерно решение за счетоводство прави повече от просто основно счетоводство. То помага на организациите да намалят излишъка от записи, да осигурят по-добро бюджетиране и прогнозиране и да дадат възможност за задълбочено и правилно категоризирано управление на разходите.

Освен това то осигурява безпроблемна интеграция с банковите системи, дава възможност за по-точни одити и поддържа подробни записи за проследяване на всички активи и пасиви.

Управление на паричните средства

Възможностите за управление на паричните средства в счетоводния софтуер осигуряват точни парични позиции чрез автоматично съгласуване на паричните транзакции с банковите извлечения.

Тези възможности също така позволяват на компаниите да вземат навременни решения за инвестиране, вземане на заеми и други парични средства с автоматизирано прогнозиране на паричните средства въз основа на задълженията, вземанията, подзадълженията за заплати и външните транзакции.Счетоводна кантора

Управление на активи

Модерното счетоводно решение ви помага да управлявате целия финансов цикъл на активите, включително придобиването, капитализацията, амортизацията и изваждането от употреба. Наличието на тази пълна видимост помага на фирмите да предоставят точни финансови отчети, свързани с поскъпването и амортизацията.

Управление на риска и съответствие

Най-добрата защита на една организация срещу измами и неоторизиран достъп на потребители е счетоводният софтуер с вградени контроли за сигурност, управление на риска и одит.

Тези вътрешни контроли и разделението на задълженията (SoD) помагат да се спазват разпоредбите на Sarbanes-Oxley (SOX) и осигуряват на предприятието сигурен, единен източник на истината за данните.

Управление на колекциите

Управлението на събиране на вземания от клиенти е важна възможност на счетоводния софтуер. С цялостното управление на събиранията е по-лесно да се класират клиентите, да се установят стратегии за събиране, да се управляват плащанията за събиране и да се инициират късни събирания за клиенти в несъстоятелност.счетоводство софия

Управление на приходите

Вградените в счетоводния софтуер възможности за управление на приходите автоматизират процеса на използване на анализи за максимизиране на приходите и рентабилността.

Отчитане и анализ

Една цялостна счетоводна система не само регистрира финансовите транзакции, но и включва възможности за отчитане и анализ. Тези предварително подготвени табла помагат на финансовите ръководители да осмислят финансовото състояние на организацията и да се насочат към по-подробна информация. счетоводни услуги

Тези табла измерват критични финансови ключови показатели в реално време, включително текущо съотношение, бързо съотношение, съотношение дълг/собствен капитал, нетен оборотен капитал и оборот на материалните запаси – само за да назовем някои от тях.

Счетоводен софтуер – на място или в облака

От въвеждането на счетоводния софтуер преди почти 45 години той е претърпял огромно развитие – от локален модел на внедряване до базиран на облак. Първото поколение счетоводен софтуер се внедряваше локално, което означава, че хардуерът и сървърите за софтуера се намираха в центъра за данни на компанията.Ограда на къща

Днес се наблюдава все по-голямо търсене на счетоводен софтуер, базиран на облак. Когато счетоводният софтуер е „в облака“, това просто означава, че приложението работи в мрежа от отдалечени сървъри, а не на място в компанията.счетоводна къща

Облакът предлага по-достъпна алтернатива за счетоводен софтуер, която намалява както оперативните разходи (OpEx), така и капиталовите разходи (CapEx), тъй като елиминира необходимостта компаниите да закупуват хардуер или да наемат допълнителен ИТ персонал.

Без скъпоструваща инфраструктура за поддръжка ресурсите могат да се инвестират във възможности за иновации, а служителите могат да се съсредоточат върху по-стратегически дейности, вместо да управляват ИТ.счетоводни услуги