Влез в акаунта си

Блог

Полезно за теб
Как да изготвим успешен бизнес проект?

Как да изготвим успешен бизнес проект?

Успешен бизнес проект, желанието на всеки, който притежава собствен бизнес или мечта за голяма част от младите хора. В зависимост от хобито и интересите им те се насочват към една или друга сфера. Често се случва те да не са достатъчно добре подготвени относно настоящата бизнес среда в отрасъла, който искат да се развиват или пък си поставят нереалистични очаквания, които трудно могат да бъдат оправдани.

Това, което много млади предприемачи пропускат е, че зад успешния бизнес проект стои добре изготвения бизнес план. Съществуват редица фирми, на които можете да платите, за да Ви изготвят разчета на дейността, която искате да развивате, но в случаи че имате нужните познания може да го направите и сами.

Необходимо е просто да следвате няколко правила, които ще ви помогнат да пожънете успех в начинанието си. Всеки един бинес план има строго определена структура и днес, ние от proektanti.bg, ще ви запознаем с нея, за да ви бъдем максимално полезни.2235

Резюме – Още в училище ни учат, че резюмето е неименна част от съставянето на дипломна или курсова работа. Съответно това важи и за съставянето на успешен бинес план.

Ето и какво трябва да включва един успешен бизнес проект:

  • Описание на продукта или услугата, която разработвате/продавате.
  • Какви клиентски нужди задоволява вашият продукт/услуга?
  • Какъв е подходящия пазар за вас?
  • Кое е основната Ви конкуренция? Как ще се справите с нея?
  • Как продуктът ще стига до клиента?
  • Каква е ще бъде маркетинговата ви стратегия?
  • Каква е ръководната ви стратегия? На какви експерти залагате?
  • Описание на оперативния план и всички етапи от стартирането, през развитието до пласирането на пазара.
  • Финансов план – приходи, разходи, печалба.
  • Каква е вашата мисия?
  • Добавете кратка история на компанията.

Анализ на средата за успешен бизнес проект:

В тази част трябва подробно да представите отрасъла, в който ще развивате своя бизнес.  За максимален успех на планът разделете средата на вътрешна и външна. Всяка част включв определени показатели, на които трябва да се спрете. Ето и кои са те:

  • Вътрешна среда.
  • Описание на целевия пазар.
  • Точно описание на продукта или услугата.
  • Какво ви различава от конкуренцията?
  • Какъв пазарен дял сте постигнали и към какъв се стремите?
  • Какви са трудностите за влизане в бранша и как ги преодобявате?
  • Опишете всички патенти, лицензи и друг подобен тип договори, които имате.
  • Външна среда.
  • Какъв е браншът и неговите тенденции?
  • Кои са основните икономически, социални и политически фактори за развитието му?
  • Кои са основните ви конкуренти?
  • Кои са основните нормативни уредби в бранша?

Анализ на пазара

Тук е важно да определите точно и ясно сегментът от клиенти, към който се стремите. Критериите, по които трябва да ги опишете са различни в зависимост дали става въпрос за физически или юридически лица.

За физически лица.

  • Възраст;
  • Пол;
  • Семейно положение;
  • Особености в семейството;
  • Местоположение;
  • Образование;
  • Доход;
  • Начин на живот;
  • Религия;
  •  Размер на целевия пазар.

За юридически лица.

  • Бранш;
  • Големина;
  • Местоположение;
  • Длъжности;
  • Обслужвани пазари;
  • Размер на целевия пазар.

Анализ на конкуренцията

Това е една от най-важните стъпки, тъй като без значение от отрасъла, в който ще се развивате неминуемо ще имате конкуренция, която трябва добре да анализирате, за да може да преборите. Трява да опишете подробно няколко точки, които ще опишем по-долу, но заедно с тях и да обясните какви похвати ще използвате, за да се справите с конкурентните фирми.

  • Какви пазари обслужва конкуренцията?
  • Какво точно продават (главни характеристики и основни ползи от продуктите им)?;
  • Защо клиентите ги предпочитат?;
  • Какви са особеностите на продуктите им?;
  • Каква е маркетинговата им стратегия?;
  • Какви стратегически предимства притежават?.

Маркетингов план

В тази точка трябва да опишете как точно продуктите ще стигат до клиентите ви. Може да включите и по какъв начин ще рекламирате своя продукт или услуга, за да добие повече популярност. Основните неща, на които трябва да наблегнете, са:

  • Продукт – основни характеристики;
  • Ценообразуване;
  •  Продажби и дистрибуция;
  • Реклама и промоции;

План за управление

Тук трябва да опишете подробно структурата на служителите във фирмата ви.

  • Собственост;
  •  Ръководство;
  • Организационна структура;
  • Персонал – текущ и необходим;
  •  Външна помощ – използвани специалисти и консултанти.

Оперативен план

Оперативния план е от случово значение за цялостното оформление на бизнес планът Ви. В него трябва да разясните няколко ключови точки свързани с:

Производствения процес;

  •  Доставки;
  •  Качествен контрол;
  •  Материални активи;
  • Складови наличности;
  •  Себестойност на продукта.

Финансов план

Тук както може да предположите трябва да изложите с какви средства разполага компанията, колко още са й необходими и към каква печалба се стреми. Задължително се спрете на следните опорни точки:

Източници на финансиране;

  •  Погасителен план;
  •  Прогнозни приходи и разходи;
  •  Прогнозни парични потоци;

В заключение може да включите различни сертификати, снимки, лицензи и патенти, с които разполагате. Бъдете максимално точни и конкретни, за да привлечете възможно най-много инвеститори и да сбъднете мечтата си.

Прочетете още: Правилата на вертикалното планиране

Ние препоръчваме

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *